YOUR SOCIAL EXPERT
Social media management

Instagram Stories

Meer dan 50% bedrijven die actief zijn op Instagram maken gebruik van Instagram Stories. Waarom jij nog niet?

Zakelijk inzetten van Instagram Stories

Iedereen is wel tegenwoordig bekent met het social media kanaal Instagram. Ze hebben een flinke opmars gemaakt en het wordt door zowel jongeren en ouderen gebruikt voor het posten van foto’s uit hun dagelijkse leven. Instagram heeft daarbij ook een leuke en handige functie, namelijk Instagram Stories. Hiermee zijn een reeks foto’s of video’s 24 uur beschikbaar voor volgers. Dit maakt het natuurlijk ook interessant voor bedrijven en merken om dit in te zetten als marketing tool. Maar hoe zet je nu Instagram stories op de juiste manier in voor communicatie en marketing? Hieronder helpen wij jou op weg!

Waarom nu Instagram Stories?

Zoals hierboven al uitgelegd kan met Instagram Stories een reeks foto’s of video’s aan de volgers worden getoond voor 24 uur. Hierbij kun je de content bewerken met een filter, tekst of gifjes. De waarde zit hem hier in dat het menselijk is en dat het persoonlijk overkomt op de volgers. Ze moeten zich kunnen associëren met het geen wat jij hier op zet. Instagram telt dagelijks miljoenen gebruikers. Één op de drie kijkt naar de stories. Dit zijn hoge getallen en geeft het belang aan van het gebruik van Instagram Stories. Het levert directe interactie op met de volgers. Instagram Stories heeft hierbij ook een functie genaamd; swipe up. Hiermee kunnen ze hun volgers direct leiden naar een webshop of andere pagina wat leidt tot interactie met hun volgers. Het is een ideale functie om in contact te komen met je doelgroep, meer verkeer te generen naar bijvoorbeeld je website en natuurlijk je bekendheid en bereik te vergroten.

Instagram Stories geeft jouw community de mogelijkheid om bij jouw ”achter de schermen” mee te kijken. Dit is voor vele volgers zeer interessant en boeiend omdat ze als eerste willen weten wat er gaande is bij jou als bedrijf, merk of persoon. Hiermee creëer je engagement en klantloyaliteit. 

Meer dan 50% van de bedrijven die actief zijn op Instagram maken gebruik van de functie Instagram Stories. Waarom jij dan nog niet? 

Kijken wat wij voor jou kunnen betekenen?