YOUR SOCIAL EXPERT
Social media management

Social media managment

Laat het aan een professional over
om uw social media te onderhouden.

Social media management, hoe gaat dat in zijn werk?

Social media management is het proces van het beheren van uw online interacties en inhoud op sociale mediakanalen zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Youtube.

Social media management gaat verder dan alleen het posten van updates op uw social media kanalen. Het omvat ook de interactie met uw publiek en het opzoek gaan naar nieuwe mogelijkheden om het bereik en de zichtbaarheid te vergroten van uw pagina’. Nu u het antwoord op de vraag kent, wat social media management inhoudt en hoe het in zijn werk gaat, is het tijd om te bespreken waarom social-media beheer belangrijk is voor zowel een kleine als grote onderneming. De eerste en misschien wel meest voor de hand liggende reden is dat uw klanten actief zijn op sociale media. Ze willen inhoud zien van merken zoals die van uw bedrijf en ze staan vaak open voor de berichten die je op sociale kanalen presenteert, meer dan voor advertenties.

social media laten beheren

Efficiëntie van social media inzet

Bovendien is social media management kosteneffectief. Dit houdt in dat er een redelijke verhouding is tussen de mate van doelbereik en de mate van de kosten. Kleine bedrijven moeten vaak meer doen met minder als het gaat om hun marketingbudget. Social media management stelt u in staat om significante resultaten te ervaren als het gaat om het genereren van leads en conversie. Dit elimineert hoge kosten die gepaard gaan met traditionele marketingtactieken zoals billboards of tv-advertenties.

Hieronder één van de belangrijkste taken die te maken heeft met het beheren van sociale media:

De juiste social media managementplatforms kiezen

Voordat u kunt beginnen met het samenstellen van een plan voor het beheren van uw sociale media, moet u overwegen wat de beste sociale mediaplatforms zijn voor uw bedrijf. Hier volgt een kort overzicht van de verschillende platforms en welke voordelen ze kunnen bieden voor uw bedrijf:

Facebook

Facebook heeft bijna 2 miljard maandelijkse actieve gebruikers met verschillende achtergronden. Er is ook een mooie balans tussen geslachten en verschillende leeftijdsgroepen als het gaat om de gebruikers van Facebook. Dit maakt het sociaal platform perfect voor bedrijven die een breder publiek proberen te bereiken.

Instagram

Instagram is een geweldig social mediakanaal voor merken die veel visuele inhoud creëren. Het publiek van Instagram is meestal jonger met meer vrouwelijke gebruikers dan mannelijke gebruikers. Dit kan een geweldig platform zijn voor bedrijven die producten of services verkopen die gerelateerd zijn aan mode, lifestyle, kunst of andere visuele industrieën.

Twitter

Twitter heeft 328 miljoen actieve gebruikers over de hele wereld en is meestal waar gebruikers terechtkomen voor nieuws en trends. Dit platform is ideaal voor merken die willen deelnemen aan een gesprek over populaire onderwerpen in hun branche. Het is ook een geweldige plek om inhoud te delen met influencers en andere personen die mogelijk uw merk waardevol vinden.

Linkedin

LinkedIn is het sociale mediaplatform voor B2B-merken die zich richten op bedrijven in verschillende sectoren. Met LinkedIn kunt u inhoud vinden, communiceren en delen met mensen op basis van het bedrijfstype, de bedrijfstak of de functie.

sociale media beheer

Youtube

YouTube is de op een na grootste zoekmachine ter wereld geworden. Je kunt je video-inhoud uploaden naar dit kanaal wat bijdraagt bij het bereiken van jou publiek. Met onbeperkte video-hosting kan uw bedrijf zoveel video-inhoud plaatsen als u wilt en wellicht het belangrijkst; het delen via andere kanalen.

Laat ons jouw social media inzetten.